Пошагово действия предприятия при начале работы с РРО, при поломке РРО (от налоговиков)
ТОЛЬКО НЕ ПРОВЕРЯЙТЕ РАБОТОСПОСОБНОСТЬ РРО ВЫПОЛНЕНИЕМ Z-ОТЧЕТА (нужно проверить Х — отчетом или «нулевым» чеком)! В ОСТАЛЬНОМ РЕКОМЕНДАЦИЯМИ НАЛОГОВИКОВ МОЖНО ПОЛЬЗОВАТЬСЯ.
Перед початком роботи з реєстратором розрахункових операцій необхідно переконатися у наявності оригіналів документів на місці проведення розрахунків, зокрема: книги обліку розрахункових операцій (КОРО), паспорта виробника на РРО, реєстраційного свідоцтва ДФС, акту введення в експлуатацію, довідки про опломбування РРО (на пломби, які прикріплені на апараті) від сервісного центру.
Крім того, касиру необхідно щоденно перевіряти цілісність пломб на РРО.
Після включення РРО (за допомогою кнопки вкл/викл якщо апарат був вимкнений) необхідно перевірити наявність касової стрічки, правильність її установки, працездатність РРО (виконавши «Нульовий чек» або Z-звіт на РРО).
«Нульовий чек» – це фіскальний чек без вказівки товарних позицій.
Z-звіт – звіт за даними оперативної пам’яті РРО.
Далі необхідно переконатися у достовірності зазначених налаштувань: на початку чека реквізити повинні відповідати даним реєстраційного свідоцтва, а в кінці чека – відповідність дати і часу.
Після цього, у разі необхідності, потрібно виконати операцію «Службове внесення» на суму отриманих розмінних грошей.
Чек «Службове внесення» формується для реєстрації внесення готівкових коштів у грошовий ящик каси.
Операція «Службове вилучення» виконується при винесенні готівки з каси.
«Періодичний звіт» – це звіт за даними фіскальної пам’яті за обраний період часу.
У разі виявлення поломки РРО або збою налаштувань реквізитів необхідно припинити роботу на такому РРО, зафіксувати виявлення поломки в КОРО в розділі № 4 в колонках №№ 1 і 2, викликати майстра сервісної служби з метою ремонту апарату.
Після цього до ремонту РРО потрібно оформити КОРО (розділ № 3 колонки № 1) та продовжувати роботу з видачею «розрахункових квитанцій».
Після ремонту РРО необхідно перевірити працездатність РРО, виконавши «Нульовий чек» або Z-звіт на РРО, отримати оформлений належним чином «Акт про поломку РРО», надати майстру на оформлення КОРО (розділ № 4, колонки № № 3, 4, 5).
При цьому касир повинен заповнити КОРО в розділі № 4 колонки №№ 6 і №7 та оформити КОРО розділ № 3 колонки №6 і №8.
Для продовження роботи на відремонтованому РРО необхідно виконати «Службове внесення» на суму проведених операцій за розрахунковими квитанціями.
Якщо ремонт РРО був завершений не в день поломки, то касиру слід виконати операцію «Службове вилучення» і фіскальний звіт.
У разі блокування РРО через 24 години (максимальний час роботи апарату від початку проведення першої фіскальної операції («Фіскальний чек», «Видатковий чек») для розблокування касиру досить виконати фіскальний звіт.
У разі блокування РРО через 72 години (максимальний час для непередачі даних з апарату на сервер ДФС) касиру слід вимкнути, а потім включити РРО, зняти звіт по модему за допомогою кнопок прокрутки касової стрічки і переконатися, що у звіті буде вказана передача даних з датою і часом примусового перезавантаження РРО. Якщо час передачі даних більше 72 годин, то касиру слід діяти аналогічно зазначеному при поломці.
Для наявності можливості резервного електроживлення на РРО рекомендовано додатково встановити пристрій безперебійного живлення.
У разі вимкнення електроенергії необхідно припинити роботу на РРО, оформити КОРО (розділ № 3 колонки №№ 1-4) та продовжувати роботу з видачею «розрахункових квитанцій» до початку роботи касового апарату.
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві
т. (050) 73-73-000, www.auditor.od.ua