Підготовка бізнес-плану
ЗАЛИШИТИ ЗАЯВКУЯкісний бізнес-план сприяє успішній співпраці з інвесторами і банками, так як дає їм впевненість у подальшому розвитку підприємства і отримання прибутку.
Якісний бізнес-план надасть Вашим проектам переваги щодо залучення фінансування з зовнішніх джерел. Бізнес-план є засобом переконання потенційних інвесторів у спроможності інвестиційного проекту, а також потенціалу компанії отримувати розумну прибуток.
Виявлення потенційних ризиків і заходи для їх попередження дозволяє потенційному інвестору визначити рівень опрацювання заходів щодо захисту проекту від усіляких ризиків на всіх стадіях його реалізації і прийняти зважене рішення про можливість інвестування в проект.
Жорстких методик по розробці бізнес-плану не існує. Однак є загальні рекомендації, виходячи з яких, Аудиторська фірма “Тріада” пропонує наступну структуру бізнес-плану:
• Вступ;
• коротка характеристика самого підприємства і стану справ на ринку;
• опис нового продукту або послуги;
• заходи в сфері маркетингу і стратегія збуту;
• план виробництва;
• плановані організаційні заходи;
• фінансові дані;
• спрямованість і розрахунок ефективності;
• існуючі і можливі ризики, а також шляхи їх подолання.
Введення (резюме) – короткий виклад усього плану. Як правило, саме на цю частину звертають уваги можливі інвестори. Тому рекомендується відобразити в цій частині: необхідну суму зовнішніх запозичень, передбачувані терміни повернення коштів, а також хто є поручителем повернення або що є запорукою повернення коштів. Необхідно відобразити розмір внутрішніх інвестицій в проект. При наявності декількох зовнішніх інвесторів доречно буде вказати їх усіх.
Характеристика підприємства та галузі. В даному розділі відображаються найважливіші економічні характеристики підприємства, що мають відношення до нового проекту: економічні та фінансові дані, якісний і кількісний склад top-менеджерів і працівників підприємства, основні досягнення компанії та перспективи. При характеристиці галузі в цілому коротко описується стан справ в ній, а також показуються виробничі та інші зв’язки компанії.
Опис нового продукту. В даному розділі повідомляється про особливості новинки, перераховуються її нові сторони, її відмінність від продукції конкурентів. Вказуються технологічні питання і новації, які будуть застосовуватися при випуску нового продукту. Ця частина повинна бути доступна для сприйняття не тільки вузького спеціаліста. Необхідно відзначити всі достоїнства нового продукту, а також показати, що в подальшому характеристики новинки можна буде ще покращувати відповідно до вимог ринку.
Маркетинг і стратегія збуту – інформація про те, що спонукає споживачів придбати саме Ваш товар або послугу. Огляд планованих рекламних заходів щодо просування нового продукту, інформація про шляхи продажів, звіт про проведені опитуваннях споживачів з метою з’ясування іміджевих переваг і т.п.
Виробничий розділ – звіт про існуючі або плановані виробництва, дані про Ваших підрядників у виробництві продукту. Відображаються специфічні питання оптимізації виробництва під нове виробництво, дані про процеси виробництва, про постачання необхідної сировини або інгредієнтів для нового виробу, плановані терміни доставки новинки в торгову мережу і т.п.
Організаційні заходи – дані про розробників проекту і про тих, хто буде займатися його впровадженням в життя. Висвітлюються основні питання заохочення і мотивації персоналу управлінської вертикалі і т.п.
Фінансові дані – відображаються основні фінансові аспекти. Показується ряд даних, а саме витрати при виробництві нової продукції, розрахунок собівартості нового виробу, розрахунок необхідних фінансових надходжень і їх джерела, рух готівкових коштів, передбачуваний прибуток і т.п.
Ефективність і спрямованість проекту – в стислій формі показується, на кого розрахований новий продукт, прогнозується, наскільки ефективним може виявитися проект.
Можливі ризики і їх подолання – аналізуються наявні і прогнозуються передбачувані ризики з урахуванням можливих непередбачених обставин, перераховуються, які саме гарантії мають передбачувані зовнішні інвестори.
ЗАЛИШИТИ ЗАЯВКУт. (050) 73-73-000, www.auditor.od.ua